مبل مدرن

آموزش تعویض پارچه و ابر در منزل با سیلیقه محیط

وسایل که نیاز است برای تعویض رویه مبل داشته باشیم

• ماژیک
• قیچی
• گاز انبر
• دوربین یا کاغذ یادداشت و مداد
• منگنه و سوزن منگه
• پنبه لایه یا ابر ۱٫۳۰ سانتی متری
• پارچه رومبلی (حدود ۵ متر)
• سوزن ته گرد
• طناب تافته ۵/۳۲ اینچ
• چرخ خیاطی و نخ مخصوص پارچه رومبلی
• چسب یا حاشیه های دوردوزی مبل (اختیاری)
• چسب پارچه (اختیاری)
• پارچه مشکی برای زیر صندلی

مبل مدرن

روش اول

روکش مشکی زیر صندلی ها و همه میخ ها و پونزهای موجود در صندلی را جدا کنید. برای به یاد ماندن جزئیات کار، از آن عکس بگیرید یا مرحله به مرحله همه چیز را یادداشت کنید. یا حتی می توانید برای مراحل دوباره نصب از همه چیز فیلم بگیرید تا خاطرتان بماند باید چه چیز را کجا بگذارید و چه کار کنید. قسمت بالای بخش های جدا شده را علامت گذاری کنید. مغزی ها و میخ ها را برای استفاده در تکه های جدید نگهدارید.

ترفند: سعی نکنید که پارچه را پاره کنید زیرا باید از آن به عنوان الگو استفاده کنید. اگر میخ ها و پونزها بسیار محکم به صندلی نصب شده اند، سعی کنید خیلی آهسته با پیچ گوشتی و به کمک چکش آنها را شل کنید. برای جدا کردن درزهای تکه های مختلف پارچه نیز از قیچی استفاده کنید.

مبل مدرن

تعویض پارچه و ابر در منزل

ادامه روش دوم

چکش آنها را شل کنید. برای جدا کردن درزهای تکه های مختلف پارچه نیز از قیچی استفاده کنید.

مرحله دو
همه ابر و پنبه لایه های قدیمی را از صندلی جدا کنید. فنرها را چک کنید و اگر به تعمیر نیاز دارند این کار را انجام دهید. اگر لازم است یا دوست دارید، می توانید چوب بدنه صندلی را سنباده بکشید، بتونه بزنید و رنگ کنید. در این حالت باید اجازه دهید تا رنگ صندلی خشک شود.

مرحله سه
از لایه ابر یا پنبه ای موجود به اندازه پشتی و نشیمنگاه صندلی برش دهید. همه آنها را با پونز یا میخ کوچک به صندلی وصل و لبه های آن را بسیار تمیز با دقت به کناره ها تا کنید.

مرحله چهار
پارچه رومبلی جدید را به صورت پشت و رو پهن کنید. پارچه قدیمی را پشت و رو روی آن بیندازید. پارچه قدیمی در این حالت الگوی پارچه جدید می شود و با توجه به جهت نقش و نگار پارچه آن را برش دهید. البته باید از هر طرف به اندازه ۵ تا ۷ سانتی متر اضافه تر برش دهید زیرا هنگام وصل و دوخت آن باید تا شود. این قسمت جایی است که می توانید هنگام منگنه کاری آن را در دست بگیرید.

مرحله پنج
قسمت های مختلف و ضروری پارچه را علامت گذاری کنید.

مرحله شش
پارچه اصلی رومبلی را روی صندلی قرار دهید. پارچه را بسیار محکم بکشید و در محل درست خود با منگنه یا میخ سفت کنید. برای اطمینان، از سوزن منگنه بیشتر استفاده کنید. البته حواستان باشد که سوزن منگنه ها را در پشت صندلی بزنید تا بعدا بتوانید آن را با پانل پشتی بپوشانید. در انتها نیز پارچه اضافی را قیچی کنید.

مرحله هفت
از پارچه قدیمی به عنوان الگو و راهنمای کار خود استفاده کنید. عرض و طول حاشیه های پارچه را اندازه گیری کنید. نواری به اندازه مورد نیاز از پارچه جدید برش دهید. حتما در نظر داشته باشید که یک یا دو سانتی متر بزرگ تر از اندازه اصلی پارچه را ببرید زیرا باید دوخته شود.

مرحله هشت
با بخیه دو طرف نوار پارچه ای را اطراف ریسمان تافته شده به هم کوک بزنید و حدود ۱٫۵ سانتی متر از آن اضافه بگذارید. سپس نوار را بسیار تمیز و در نزدیک ترین حد ممکن به طناب با چرخ خیاطی بدوزید.

مرحله نه
پارچه اضافه مانده از نوارها را به پارچه کف صندلی وصل کنید. برای تمیزی کار حتما گل ها یا طرح پارچه ها را با هم یکی کنید. مکان حاشیه های زیرین پارچه را علامت گذاری کنید. حاشیه و لبه دوزی مغزی دار را در جایگاه درست صندلی بدوزید. نوار را از پشت صندلی آغاز و در پشت آن نیز پایان دهید.

مرحله ده
پارچه لبه کناری صندلی را پشت و رو روی صندلی برگردانید. درست از لبه حاشیه های مغزی دار لبه صندلی، آن را منگنه کاری کنید.

مرحله یازده
لبه های اضافی پارچه را به داخل تا کنید، آنها را سفت بکشید و با منگنه به پشت صندلی محکم کنید. در زاویه صندلی پارچه را برش دهید تا گرد و تمیز به داخل تا شوند.

مرحله دوازده
پارچه پشتی را در جای خود قرار دهید و با منگنه آن را در محل خود منگنه کنید. حتما پارچه را سفت بکشید تا شل نشود یا چین نخورد.

مرحله سیزده
پارچه پشت صندلی را اطراف نوار تا کنید و محکم به سمت پایین پانل پشتی بکشید تا سفت شود. لبه پایینی را به زیر کفی صندلی تا کنید و با منگنه آن را ثابت کنید.

نکته: با استفاده از چسب پارچه یا سوزن ته گرد یا پونز قسمت های اضافه پارچه را در پشت صندلی جمع کنید.

مرحله چهارده
تکه ای از پارچه مشکی را برای زیر صندلی برش دهید. برای این منظور می توانید از پاچه قدیمی به عنوان الگو استفاده کنید. صندلی را وارونه کنید و پارچه مشکی را به زیر صندلی منگنه کنید.

پایان کار
صندلی را برگردانید و از رومبلی جدید خود لذت ببرید

 تعمیر مبلمان کلاسیک

قبل و بعد تعمیر مبلمان کلاسیک

برای اطلاعات بیشتر و یا جواب سوالاهایتان با مدیر در ارتباط باشید

ارتباط بامدیریت

مبل مدرن۰۹۱۴۴۴۳۴۳۹۷
@aryan9468
@Arzanmobl90
۰۹۱۴۴۴۳۴۳۹۷
۰۹۹۱۴۱۰۶۳۰۱
۰۹۳۰۴۸۹۶۰۳۵

@moblmodern2018

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *