آموزش تعمیزی مبل

آموزش تمیز کردن مبلمان منزل به روش سنتی

چگونه میتوان روکش مبل (مبلهای پارچه ای) را تمیز کرد؟

انواع اسفنجها

۱) فوم

۲) اسفنج معمولی

بهترین نوع اسفنج یورتان نام دارد که از نظر وزن به مراتب سنگین تر از دیگر اسفنج ها می باشد. اسفنجهای معمولی از نظر وزن سبکترند حتی اگر از نظر حجمی چند برابر اسفنج یورتان باشند. فوم ها نیز خود به دو دسته تقسیم می گردند: فوم های سرد و فوم های گرم و توضیح اینکه فوم ها فشرده تر و سنگین تر از اسفنجها می باشند.

برای مواد داخل تشک مبل های دو تشکه ، استفاده از الیاف بهتر است یا فوم؟

به لحاظ نمای ظاهری مبلمان کار شده با فوم زیباتر و شکیل تر هستند و در تشک مبلمان استیل از فوم استفاده مینمایند، اما برای مبلمان راحتی، بهتر است از الیاف ها استفاده نمود چراکه راحت تر می باشند و نیز از جمله مزایای مبلمان راحتی کار شده با الیاف این است که با توجه به انعطاف پذیری الیاف ها می توان براحتی و با چند ضربه دست از کناره های تشک، باعث تغییر شکل تشک شد.

آیا با چند بار شستشوی مبل با شامپو من ، حالت و کیفیت پارچه رومبلی تغییر می کند؟

اگر شستشوی مبلمان با شامپو من بصورت دائم، پیوسته و البته غیر اصولی باشد پارچه کیفیت خود را از دست خواهد داد.

برای براق نمودن برنزهای بکار رفته در مبل چه باید کرد؟

با استفاده از پارچه یا ابر آغشته به بنزین و یا پارچه یا ابر آغشته به شاپان قادر خواهید بود که برنزهای مبلمان خود را براق نمائید.

چه مواقعی اقدام به بازسازی پرداخت کنیم؟

بسیاری از قطعات مبلمان و کابینت آشپزخانه دارای پرداختهای شفافی بر روی لایه ای از رنگ هستند. اگر پرداخت کامل بوده و پوسته نشده و در هیچ کجای مبلمان نمی توان ناحیه ی بزرگی یافت که پرداخت آن از بین رفته باشد، میتوان فرآیند بازسازی را به آسانی انجام داد. فرآیند بازسازی ممکن است شامل عملیات متعددی باشد از جمله: پاک کردن، زدودن لکه های سفید، هموار کردن خراش های سطحی، ترمیم خراش ها و خش های عمیق، پرکردن سوراخها و صدمات احتمالی، و اعمال یک دست پرداخت مجدد. گاهی برای رسدن به نتیجه ی مطلوب باید تمام مراحل فوق را (به ترتیب) انجام دهیم.

پاک کردن:

کار را با پاکسازی سطحی پرداخت قدیمی آغاز کنید. اگر سطح کار زیاد کثیف نیست از محلول آب صابون رقیق استفاده کنید و اگر سطح کار آغشته به آلودگی های روغنی، گریس و یا واکس باشد از حلال های قوی تر و معدنی استفاده کنید. اگر کثیفی خیلی زیاد باشد از پشم فولاد شماره چهار صفر (۰۰۰۰) استفاده کنید تا زدودن آلودگی از سطح کار آسان تر شود. گاهی اوقات از این نکته متعجب خواهید شد که با پاک کردن ساده ی سطح کار، مبلمان به وضعیتی می رسد که به راحتی می توان از آن استفاده نمود.

زدودن لکه های سفید:

وقتی سطح کار را از آلودگی های روغنی و واکس پاک می کنیم ممکن است لکه های سفیدی که بر اثر ریخته شدن آب به وجود می آیند خود نمایی کند. این لکه ها عموما به راحتی پاک می شوند ولی اگر بد قلقی کردند، بهترین راه، استفاده از پارچه ی آغشته به الکل صنعتی است. توجه داشته باشید که پارچه باید فقط کمی به الکل صنعتی آغشته شود و نباید پارچه را کاملا در الکل صنعتی غوطه ور کرد به طوری که کاملا اشباع شود. الکل غلیظ ممکن است سبب زودگی ناخواسته ی اصل پرداخت شود.

آموزش تعمیزی مبل

مالش سطح کار:

اگر کیفیت سطح کار بطور کلی خوب باشد وفقط در برخی قسمتها خراشهای سطحی ایجاد شده باشد، کافی است سطح کار را به پشم فولادی چهار صفر مالش دهید. ابتدا پشم فولادی را به واکس خمیری آغشته کنید و سپس در جهت الیاف چوب آن را مالش دهید؛ بدین صورت می توان خراشهای سطحی و باریک را برطرف نمود. بی درنگ پس از پایان مالش، سطح کار را از واکس اضافی پاک کنید و اجازه دهید خشک شود تا درخشندگی موردنظر بوجود آید. برای دستیابی به سطح کاملا براق و درخشنده، از ترکیبات مالشی و پولیشی مورد استفاده در صنعت نقاشی خودرو استفاده کنید.

چگونه میتوان روکش مبل (مبلهای پارچه ای) را تمیز کرد؟

ضمن تشکر از شما دوست عزیزی که در مورد چگونگی تمیز کردن روکش مبل سئوال نموده اید به اطلاع شما و دیگر دوستانی که احتمالا چنین سئوالی را دارند میرسد که این جوابیه فقط در مورد مبل های دارای روکش پارچه ای می باشد و نه غیر. و اما جواب شما دوست عزیز…

لوازم و مواد مورد نیاز برای تمیزکردن روکش مبل:

۱- یک عدد شامپو من یا شامپو فرش (حتی الامکان از شامپو من استفاده شود.)

۲- یک عدد ظرف تمیز و قاشق

۳- مقداری آب ولرم یا نیمه گرم

۴- یک عدد اسفنج تمیز

۵- مقداری (در حد نیاز) پارچه سفید و تمیز مرطوب شده

۶- سشوار یا خشک کن برقی

مرحله اول: ابتدا آب نیمه گرم را داخل ظرف تمیزی که برای این کار تهیه نموده ایم ریخته سپس مقداری (چند قطره) از شامپومن را به آب نیمه گرم (ولرم) اضافه می کنیم. (مقدار مایع شامپو نباید به حدی باشد که کل محلول بدست آمده را لزج یا لیز و چسبناک کند. بمنظور اینکه با این مشکل برخورد نکنید پیشنهاد می کنیم شامپو را بصورت قطره به قطره به آب نیمه گرم اضافه کنید.)

مرحله دوم: محتویات داخل ظرف (آب و شامپو) را با قاشق هم می زنیم و این کار را تا آنجایی ادامه می دهیم که محلول کف کند.

مرحله سوم: کف حاصله را (تذکر: دقت کنید که فقط کف حاصله نه محلول آب و شامپو) با اسفنج تمیزی که از قبل تهیه نموده ایم برداشته و بر روی لکه ای که روی روکش پارچه ای مبل ایجاد شده می کشیم.

مرحله چهارم: در این مرحله می بایست بوسیله دستمال پارچه ای سفید و تمیز مرطوب شده، بر روی همان لکه موردنظر که با اسفنج آغشته به کف، آن را تمیز یا در واقع نیمه محو کرده ایم بکشیم تا کاملا لکه بر طرف گردد.

مرحله پنجم: و در آخر با سشوار محل خیس شده را کاملا خشک میکنیم تا اثری از رطوبت بر روی روکش مبل باقی نماند.

شستشوی مبل راحتی

۶ نکته مهم در مورد نگهداری مبلمان :

۱- مبلمان خود را در مجاورت رطوبت و گرمای شدید قرار ندهید.

۲- هنگام جابجائی از کشیدن وسیله بروی زمین خودداری کنید.

۳- کف ساختمان به دلیل شیب بندی دارای پستی و بلندی می باشد، لذا پس از قرار دادن کالا در محل موردنظر از تعادل تماس کلیه سطوح زیرین آن اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز از قطعاتی جهت پایداری کامل استفاده شود.

۴- برخی مواد پاک کننده شیمیایی، لوازم آرایشی و اشیاء خیس موجب صدمه زدن سطوح رنگ خواهد شد.

۵- برای پاک کردن سطوح چربی از اسپری، محلول و یا پولیش های مخصوص استفاده کنید.

۶- وسایلی که دارای ساختاری مشابه صندلی و یا چهارپایه می باشند هیچگاه نبایستی برحسب عادت به نحوی مورد استفاده قرار گیرند که از حالت تعادل خارج گردند. این عمل در دراز مدت باعث بروز اشکال در محل های اتصال کالا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *