روش های جدید برای ماندگاری بیشتر مبل ها

فرم و اسکلت‌بندی مبل از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. بهترین مواد برای فرم مبل، چوب‌ سخت خشک شده در کوره است. اگر شما به دنبال مبلمان بادوامی هستید، بهتر است این نوع چوب یکی از اولویت‌های اول شما در انتخاب مبل باشد. این نوع چوب، به عنوان محکم‌ترین چوب شناخته می‌شود زیرا که تمامی رطوبت آن گرفته شده است و شما فرم بسیار محکمی خواهید داشت که به آسانی نمی‌شکند. همینطور مبل شما نباید خیلی سنگین باشد. البته سبک بودن بیش از حد مبل نیز به همان اندازه نگران کننده است چرا که ممکن است در ساخت آن از مواد اولیه بی‌کیفیت استفاده شده باشد.

در ساخت بعضی از مبل‌های ارزان‌تر معمولا از تخته‌ چندلایه برای فرم مبلمان استفاده می‌شود. تخته چندلایه از لحاظ مقاومت اصلا قابل مقایسه با چوب سخت نیست ولی خوب اگر بودجه و هزینه‌ای که برای خرید مبل در نظر گرفته‌اید، امکان خرید فرمی با چوب سخت را به‌ شما نمی‌دهد، می‌توانید مبلی با فرم تخته چندلایه را که حداقل از ۱۱ الی ۱۳ لایه در ساخت آن استفاده شده است، انتخاب نمایید.

فوم مبل

یکی از نکات بسیار مهم برای دوام و راحتی مبل، فوم و اسفنج بکار رفته در کوسن‌های مبلمان است. کوسن‌های خالص کوک و پر، فوق‌العاده نرم و راحت هستند ولی خوب این کوسن‌ها بسیار گران هستند و همینطور نیاز به نگهداری ویژه‌ای دارند. اگر شما نمی‌خواهید کار خانه‌تان زیاد شود، سعی کنید مبلی را انتخاب کنید که کوسن‌های آن ترکیبی از پر و فوم پلی اورتان باشد. این نوع کوسن‌ها، نرم و راحت‌ هستند و از کوسن‌های پر خالص نیز، ارزان‌تر می‌باشند. همینطور کوسن‌های ترکیبی پر و فوم پلی اورتان، دوام مبل را بالاتر می‌برند. برای آزمایش فوم مبل موردنظرتان می‌توانید به فوم کوسن مبل فشار وارد کنید.اگر فوم خیلی زود به حالت طبیعی خود برگردد می‌توانید مطمئن باشید که از دوام خوبی برخورد است. اما اگر فوم با کمی تاخیر به حال اولیه خود برگردد، احتمالا این فوم بعد از مدت کوتاهی قابلیت خود را از دست خواهد داد.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید: مبل شما باید با سبک زندگی‌تان متناسب باشد و راحتی شما را تضمین کند. این نکته در دوام مبل بسیار اهمیت دارد. برخی از فاکتورهایی که شما باید برای راحتی مبل در نظر بگیرید، در ادامه آورده شده است:

 

عمق مبل
این یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده در راحتی مبل است. عمق مبل ایده‌آل شما به قد‌تان و اینکه چطوری شما دوست دارید، به مبل تکیه دهید، بستگی دارد. بنابراین بهتر است که مبل را در فروشگاه‌های مبلمان امتحان کنید و عمق مبلی را که برای شما بیشترین راحتی را در پی دارد، انتخاب نمایید.

انواع کوسن

اگر شما عادت به تنظیم سطح راحتی کوسن‌های پشتی مبل‌تان دارید، پس بهتر است که از مبل‌هایی با کوسن پشتی جدایی‌پذیر استفاده کنید.

اندازه مبل

برای اکثر زوج‌های جوان مبل‌های دو نفره کاملا مناسب است اما خانواده‌های پرجمعیت‌تر حداقل یک کاناپه سه نفره نیاز دارند. مبل نباید فضای زندگی شما را کاملا اشغال کند بلکه باید اتاق نشیمن دوست‌داشتنی را برای شما به وجود آورد.

) چرم یا پارچه‌ای؟

سوالی که به طور گسترده به هنگام انتخاب مبل مورد بحث قرار می‌گیرد، این است که مبل پارچه‌ای یا چرمی، کدامیک را باید انتخاب کنیم؟ مبل‌های پارچه‌ای دو مزیت بسیار عمده دارند. ۱) بسیار ارزان تر هستند. ۲) تنوع رنگ و الگو پارچه‌ها طراحی‌های متفاوتی از مبل را عرضه می‌کند و شما به سادگی می‌توانید به جای اینکه دکوراسیون‌تان را متناسب با مبل‌تان تغییر دهید، مبلی مناسب دکورتان را پیدا کنید.اگر خودتان یا اعضای خانواده‌تان به بیماری آسم مبتلا هستید یا آلرژی دارید، بهتر است که به سمت مبلمان پارچه‌ای نروید. چرا که مبل پارچه‌ای انواع آلرژن و آلودگی‌ها را به خود جذب می‎کند و می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد.اما مبلمان چرمی کمتر مواد حساسیت‎زا را به خود جذب کرده و خیلی راحت نیز پاک می‎شوند و شما می‌توانید با کمک دستمال نم‎‌دار بیشتر آلودگی‌ها را از سطح آن دور کنید. همینطور مبل پارچه‌ای دوام کمتری دارد و سریع‌تر از مبل چرمی دچار رنگ‌پریدگی می‌شود. از طرف دیگر مبل چرم بسیار راحت و دنج است و از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. ولی مبلمان چرم نیز مستعد خط و خش است. شما باید با توجه به نیازهایتان و شیوه‌ی زندگی‌تان از بین مبل پارچه‌ای یا چرم، هر کدام که برای‌تان مناسب و مقدور است را خریداری نمایید.

اگر به دنبال خرید بادوامی هستید که بتوانید سال‌های سال از آن استفاده کنید، حتما نکاتی که در اینجا به آن‌ها اشاره کردیم را جدی بگیرید و به آن‌ها توجه کنید.مطمئنا با رعایت این نکات، می‌توانید خرید مطمئنی داشته باشید. اگر نظر یا تجربه‌ای در مورد خرید مبلمان با دوام و مشخصات آن دارید، می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *