فرق بین مبلمان راحتی با مبلمان استیل

کلمه ی کلاسیک یعنی چه ؟

در شروع بهتر است تعریفی از کلمه کلاسیک داشته باشیم ریشه ی کلمه ی کلاسیک از کلمه ی “کلاسیسیم ” است که معنی آن درجه یک است . ایین کلمه از کشور اروچا در قرن ۱۷ ام یک جنبش هنری محسوب می شود . اما به طور کلی هنگامی که کلمه ی کلاسیک به گوش می رسد ذهن انسان به سمت سنت و قدیمی می رود . اما طرح های کلاسیک قدیمی نیست و فقط الهام گرفته شده از طرح های قدیم است . مبل کلاسیک نیز با الگو گرفتن از طرح های قدیمی و سنتی و داشتن خطوط منحنی باعث افزایش ارامش و زیبایی و جلال این مبلمان می شود . این سبک از مبلمان با این نقوش زیبا و ظریف مورد پسند عام خانواده های ایرانی است .

میل کلاسیک و ویژگی های این مبلمان

مبل کلاسیک چیست ؟ به چه مبلی کلاسیک می گویند ؟ چه نوع مبلی کلاسیک هستش ؟ فرق مبل کلاسیک با مبل سلطنتی در چیست ؟ ایا مبلمان کلاسیک همان مبل استیل است ؟

این ها سوال هایی هستنن که اکثرا راجب مبل کلاسیک پرسیده می شود پرسیده می شود . ما در این مقاله به شما راجب مبل کلاسیک ، جنس مبل ، نوع پارچه ، نحوه ی چیدمان ، فرق مبل سلطنتی با مبل کلاسیک و در نهایت اینکه مبل کلاسیک برای چه منزلی مناسب است .

استفاده از چوب در مبلمان

وجود چوب در مبل کلاسیک برای حفظ اصالت و القای حس خوب طبیعت و دریافت انرژی مثبت که ارام بخش است .

دوام بالای مبل کلاسیک

به دلیل استفاده چوب در ساخت مبل کلاسیک دوام بیشتری نسبت به سایر مبل ها به خصوص مبل های راحتی دارد . دقت در خرید مبل و کیفیت مبل یکی از نکاتی است که باید به ان توجه کرد .

چیدمان مبل کلاسیک در انواع منزل

مبل کلاسیک حالت رسمی دارد و برای خانه هایی که دکوراسیون رسمی دارد مناسب است . این مبلمان برای منازل با متراژ بالا مناسب است و برای منازلی که متراز کمتری دارند و می خواهند از این مبلمان استفاده کنند بهتر است از نمونه های ظریف این مبل ها استفاده کنند .
مبل های کلاسیک چند نفره هستند ؟

این مبلمان ها اصولا ۷ نفره و نه نفره هستند که اصولا دارای یک ۳ نفره و ۲ عدد مبل و ۲ عدد صندلی است . در بازار مبل سه نفره کلاسیک کمتر دیده می شود ولی در عین حال می توان در بازار پیدا کرد و یا سفارش ساخت داد .

جنس چوب استفاده شده در مبلمان کلاسیک

به دلیل اینکه روی چوب مبل کلاسیک باید منبت کاری شود باید جنس چوب مقاوم و با دوام باشد . و هرچه از چوب های بادوام تری استفاده شود به مراتب قیمت مبل هم افزایش خواهد یافت . با کیفیت ترین چوب برای ساخت مبلمان چوب گردو است که قیمت بالاتری نسبت به سایر چوب ها دارد . چوب راش و چنار و گلابی هم از دوام بالایی برخوردار هستند .

و همچنین برای نشینمن مبل باید دقت کرد که در دراز مدت و استفاده طولانی تشکش نخوابد و بعد از بلند شدن از روی مبل تشت به حالت اولیه باز گردد و باید به صورتی باشد که هنگام نشتن بدن احساس راحتی کند و خسته نشود

بویژگی‌های مبل خوب چیست؟

تفاوت مبل استیل( سلطنتی ) با مبل کلاسیک در چیست ؟

مبل استیل و مبل کلاسیک شباهت زیادی با هم دارند و در عین حال تفاوت هایی دارند که این مبل ها را از یکدیگر متمایز می کند . یکی از تفوت ها قیمت مبلمان است . قیمت مبلمان استیل بیشتر از مبلمان سلطنتی است به علت اینکه ساخت ان سخت تر و چوب بیشتری در ساخت این مبلمان استفاده شده است .

تفاوت بعدی منبت کاری این مبلمان است منبت کاری مبل سلطنتی بیشتر بوده و به نسبت کار بیشتری برده است و گل های ریز تر و بیشتری رویه چوب طراحی شده است .

تفاوت بعدی میزان چوب استفاده شده در ساخت مبلمان است . در ساخت این مبلمان از چوب بیشتری نسبت به ساخت مبل کلاسیک استفاده شده است پس مسلما مبل سلطنتی قیمت بیشتری خواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *