نقش مهم پارچه

&نقش مهم پارچه روی مبلمان منزلتان &

در این قسمت اشنایی کامبل پارچه مبلمان را برای شما عزیزان معرفی میکنیم مبلمان مدرن ۰۹۱۴۴۴۳۴۳۹۷

یکی از مهم ترین بخش‌هایی که در خرید مبل و تعمیرات مبل توجه همه را به خود جلب می‌کند، پارچه به‌کار رفته و مصرفی در مبل است.

پارچه مبل اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و کارایی اولیه و زیبایی و جلوه مبلمانتان از بین میرود و این امر موجب میشود تا شما دوباره هزینه را متحمل و دست به جیب شوید. به همین‌دلیل در زمان خرید توجه لازم را داشته باشید و با دقت زیاد خرید را انجام بدهید که بهترین و مناسب‌ ترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنید.

البته خیلی از پارچه‌های مبلی موجود در بازار چینی هستند مانند مازراتی، ملیتا، ملما، مایا که از بهترین، باکیفیت ترین و پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار هستند. دقت داشته باشید که پارچه موردنظر کش نیاید و در عین حال لطافت خود را داشته باشد و یا پرزهای آن به مرور زمان کنده نشود و اصطلاحا کچلی نگیرد. اما برای اینکه خیالتان راحت شود از خود فروشنده در این مورد سؤال کنید و بخواهید که اطلاعات لازم در مورد پارچه انتخابی را در اختیار شما قرار بدهد و در ضمانت‌نامه مقاومت پارچه را هم تأیید کند.

پارچه‌های ترک هم نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در ساخت مبلمان است که از دیرباز طرفداران خودش را داشته است . اگر قصد خرید مبلمان سلطنتی را دارید به یاد داشته باشید که یکی از بهترین نوع پارچه در ساخت این نوع مبل، پارچه‌های یزد ایران است. حتی به‌نظر خود فروشندگان مبلمان این نوع پارچه برای مبل‌های سلطنتی حرف ندارند و جالب اینکه در بعضی از مواقع شاهد این هستیم که کشور ترکیه این نوع پارچه را می‌خرد و در نهایت آن را به اسم ترک بفروش میرساند.

پارچه‌های شانل، کوبلن، مخمل، چرم نانومیکرو، سلطنتی و … بخشی از پارچه‌های موجود در بازار هستند که در ساخت مبلمان از آنها استفاده می‌شود. رایج‌ ترین نوع آنها در مدل‌ مبل‌هایی با پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی هستند. اگر به نمایشگاه ها و تولیدی ها مراجعه کنید به خوبی متوجه خواهید شد که برای مبلمان سلطنتی از پارچه‌های سلطنتی، برای مبلمان راحتی از مخمل، کتان، پارچه های اسپورت و برای مبلمان به اصطلاح «ال» از پارچه‌های چرم ، طرح چرم و پارچه های اسپورت که دارای تنوع رانگی بالایی هستند استفاده می‌شود.

البته بحث انتخاب پارچه مبلمان امری است کاملا سلیقه‌ای و بستگی به‌نظر و خواسته ی مشتری دارد اما برای ایده گرفتن و راهنمایی بیشتر باید بگوییم که همیشه درنظر داشته باشید که گراماژ و تراکم پارچه اهمیت زیادی دارد و اینکه وقتی به پارچه مبلمان دست می‌کشید یک تکه است و به راحتی فشردگی آن را می‌توانید با لمس کردن احساس کنید.

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای شناخت تراکم پارچه این است که آن را جلوی نور بگیرید و آن را مقایسه کنید. پارچه ی مخمل براق معمولا پارچه مناسبی برای مبلمان استیل است و به این نوع از مبلمان زیبایی دوچندان و خاص می‌دهد.

معمولا پارچه های با کیفیت و خوب از نظر وزن سنگین‌تر اند و همیشه قیمت، ملاک بهتر بودن و کیفیت عالی پارچه مبلمان نیست. مبلی که در اون از متریال بی کیفیت استفاده شود و جنس خوبی نداشته باشد زیبایی هم ندارد و این را می‌توانید در نگاه اول به وضوح احساس کنید.
انتخاب نوع پارچه مبل

صرف نظر از اینکه مبلمان شما در کجا قرار خواهد گرفت: یک اتاق نشیمن پرتردد، یک محل عمومی مثل فرودگاه، یا در یک اتاق آفتاب گیر، به خاطر استفاده و تماس زیاد و مکرر، پارچه ای باید انتخاب شود که در برابر ساییدگی، نور آفتاب شدید، خراشیدگی، لک و گرد و غبار مقاوم باشد. به طور کلی پارچه ها از نظر نوع الیاف آن به دو گروه تقسیم می شوند:


<> پارچه با الیاف طبیعی<>
<>الیاف طبیعی مانند: کتان، لینن، پشم، ابریشم، چرم، ویسکوز ریون و استات<>
کتان مقاومت خوبی در برابر سایش، تغییر رنگ و نخ کش شدن دارد. ولی زود لک و چروک می شود.
لینن، تحمل کمی در برابر سایش دارد، زود لک و چروک می شود و شستن آن کار آسانی نخواهد بود. بنابراین بیشتر برای محیط های رسمی که تردد کمتری دارند، قابل استفاده است.
پشم، مقاوم در برابر تغییر رنگ، نخ کش شدن، چروک و لکه است. اگر به صورت کاملاً طبیعی استفاده شود، در اثر شستشو و تماس با آب حالت کوبیده و نمدی پیدا می کند.
ابریشم؛ بسیار ظریف، شکننده، و درخشان است. تنها برای استفاده رسمی در فضاهایی که تردد بسیار کمی دارند پیشنهاد می شود. لکه بری آن کاری تخصصی است.
چرم؛ به راحتی قابل شستشو و تمیز کردن است. مقاوم در برابر سایش، اما در برابر خراشیدگی مقاومت پایینی دارد. با گذشت زمان نرمی و لطافت بیشتری پیدا میکند.
ویسکوز ریون ها؛ از خمیر کاغذ ساخته می شوند، بنابراین مقاومت بسیار کمی در برابر آب دارند. جذب رطوبت آنها بسیار بالاست. استحکام خوبی در برابر سایش دارند. نرم، لطیف و درخشنده هستند و زود چروک می شوند. با ترکیب با الیاف مصنوعی (نایلون، پلی استر) جذب رطوبت آن کاهش پیدا کرده و اصلاح می شوند.
استات ها؛ هم از سلولوز طبیعی گرفته می شوند و به صورت لیف های استات در می آیند. جذب رطوبت بسیار بالا، مقاومت سایش کم، استحکام کم تارها از خصوصیاتی هستند که با ترکیب با الیاف مصنوعی دیگر (نایلون، پلی استر) اصلاح می شود. مقاومت خوبی در برابر چروک دارند.

<>پارچه با الیاف مصنوعی<>

<>الیاف مصنوعی مانند: آکریلیک، پلی استر، نایلون، ریون یا ابریشم مصنوعی<>
آکلیریک؛ الیاف آکلیریک ظاهری شبیه به پشم دارند. در برابر ساییدگی، چروک، لک و تغییر رنگ مقاوم هستند. کیفیت های پایین تر آن ممکن است به مرور زمان پرز بیاندازد. جذب رطوبت کمی دارد و کلاً الیافی مقاوم و با دوام به حساب می آیند. الیافی نرم و سبک هستند.
پلی استر؛ استحکام زیاد، خاصیت کشسانی مناسب، مقاومت سایشی زیاد، مقاوم در برابر چروک و حرارت، شستشوی راحت، جذب رطوبت کم، مقاوم در برابر نخ کش شدن، الیاف پلی استر را تبدیل به یکی از پرمصرف ترین الیاف مصنوعی استفاده شده در صنایع نساجی، کرده است. این الیاف معمولاً با الیاف دیگر (مصنوعی و طبیعی) ترکیب می شوند. به خاطر بار الکتریکی که ایجاد می کند، دوده و گرد و خاک بیشتری جذب میکند؛ بنابراین زودتر نیاز به شستشو دارد، اما شستشوی آن راحت و آسان است.
نایلون؛ معمولاً به تنهایی استفاده نمی شود و با مواد مصنوعی دیگر ترکیب شده و بافت بسیار مقاومی پیدا می کند. الیاف آن استحکام زیادی دارد و در برابر سایش و چروک مقاومند. جذب رطوبت بسیار کمی دارند.
ریون یا ابریشم مصنوعی؛ ظاهری ابریشم مانند دارد، گاهی شبیه به کتان یا لینن است. پارچه ای مقاوم محسوب میشود، اما خیلی زود چروک می خورد.

از آنجایی که پارچه های رومبلی در تماس مستقیم با بدن نیستند و الیاف طبیعی در حالت معمول نسبت به الیاف مصنوعی، دوام بسیار کمتر و مقاومتی کم در برابر چروک و رطوبت دارند، نگهداری و شستشوی آنها تبدیل به کاری سخت و هزینه بر خواهد شد. بنابراین اکثر پارچه های موجود در بازار ترکیباتی از الیاف طبیعی و مصنوعی و یا ترکیب الیاف مصنوعی با یکدیگر هستند.

چند نمونه از ترکیبات مختلف الیاف در بازار:
&ویسکوز – پلی استر – لینن – کتان&
& ویسکوز – پلی استر – ابریشم&
& ابریشم – استات – پلی استر&
& ابریشم – کتان – ویسکوز&

 

 

مبلمان مدرن

 

با مدیریت برادران خالندی

۰۹۱۴۴۴۳۴۳۹۷

۰۹۹۱۴۱۰۶۳۰۱

آدرس تلگرام   moblmodern2018@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *