فرق مبل راحتی با کلاسیک در منزل

یکی از سوالات مهمی که هنگام انتخاب و خرید مبل پرسیده می‌شود، انتخاب نوع مبل بوده و سوال مبل کلاسیک یا راحتی نیز بین افرادی که قصد خرید مبلمان دارند، بیشتر پرسیده می‌شود. اگر شما هم جزء افرادی هستید که این سوال برایتان پیش آمده، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب توکامگ را از دست ندهید.

شاید بارها واژه مبل کلاسیک به گوش شما خورده باشد، اما تفاوت آن را با سایر مبل ها ندانید. مبل ها عموماً به سه دسته کلاسیک، استیل و راحتی تقسیم می شوند. مبل‌های استیل به مبل های سلطنتی معروف هستند و مبل‌های کلاسیک همان مبل‌های استیل هستند، البته با کمی تغییرات که به مبل‌های نیمه استیل شهرت دارند. در نهایت مبل‌های راحتی که یکی از مبل‌های باب شده در منزل ما ایرانی‌ها است و تقریبا همگی با آن آشنا هستیم. در مطلب پیش روی سعی شده است قدری از تفاوت‌های مبل کلاسیک و مبل راحتی توضیح داده شود.

مبل کلاسیک

برای شناخت بهتر مبل کلاسیک نیاز است قدری بیشتر با این گونه مبل‌ها شما را آشنا کنیم. همان طور که از نام آن مشخص است و در مطلب مبل کلاسیک چیست نیز اشاره کردیم، زیبایی در مبل‌های کلاسیک نهفته است. مبل کلاسیک تلفیقی از راحتی و زیبایی است. این گونه مبل‌ها گویی زمان را متوقف کرده اند و در زمان حال و آینده تمام نیازهای کاربر از مد را عرضه می‌کنند. شاید بتوان گفت که از دید مشتریان بازار مبل زیباترین مبل، مبل کلاسیک است. در طراحی دسته‌ها و تاج این گونه مبل‌ها، عموماً از چوب‌‌های خاص با طرح‌های ظریف بهره گرفته می‌شود. این نوع مبل به یک مبل همیشه ماندگار شهرت دارد و اگر بخواهیم استعاره‌ای بهتر از مبل کلاسیک داشته باشیم، باید بگویم مبل کلاسیک تقریبا شبیه به فرش‌های سنتی پر نقش و نگار است.

مبل راحتی

مبل راحتی مبلی با پارچه بسیار است و همین امر نیز باعث راحتی این نوع مبل، و با با این نام خوانده شدن آن شده است. این گونه مبل‌ها عموماً در نشیمن و فضاهایی که استفاده بیشتری از مبل می‌شود و به منظور آسایش و رفاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین رو نیز مبل را حتی را در شکل و طرح‌های متنوع در بازار می‌بینیم. مبل‌های راحتی بر خلاف مبل‌های سلطنتی و کلاسیک، زیاد تشریفاتی طراحی و ساخته نمی‌شوند.

در مقاله پیش رو شما را با شباهت‌ها و تفاوت‌های مبل کلاسیک و راحتی بیشتر آشنا می‌کنیم.

 

ظرافت در طراحی مبل کلاسیک

مبل‌های کلاسیک بسیار حرفه‌ای طراحی و ساخته شده می‌شوند. انتخاب رنگ برای پایه و دسته‌های این گونه مبل‌ها بسیار تخصصی صورت می‌گیرد. همچنین پارچه‌هایی که در ساخت مبل کلاسیک استفاده می‌شود بسیار خوش نقش و نگار و با کیفیت در نوع خود به شمار می‌روند. هم‌خوانی داشتن بسیار زیاد کلاف و پارچه نیز یکی دیگر از مزایای مبل کلاسیک به شمار می‌رود.

وب‌های استفاده شده در مبل کلاسیک

چوب‌هایی که در ساخت مبل کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، در مقایسه با سایر مبل‌ها و به خصوص مبل‌های راحتی، بسیار مرغوب‌تر هستند. یکی از دلایلی که این گونه مبل‌ها را در میان سایر محصولات مشابه بی رقیب جلوه داده است، کیفیت متریال اصلی آن است. به عنوان مثال چوب به کار رفته در مبل کلاسیک معمولا از نوع چوب درخت گردو است. این چوب در گذر زمان کمتر دچار فرسایش می‌شود و احتمال خوردن شدن آن توسط حشرات و مورچه ها نیز بسیار پایین است. چوب‌های دیگر از جمله نراد، راش، چوب روسی، چوب افرا، چوب ماهاگونی، چوب توسکا ملچ و آبنوس نمونه‌های دیگر از انواع چوب مبل کلاسیک به شمار می‌روند.
منبت کاری مبل کلاسیک

از آنجایی که طرح و نقش مبل‌های کلاسیک بسیار ظریف هستند، از چوب‌های با کیفیت برای این منظور استفاده می‌شود. چوب‌ها در مبل کلاسیک در حین منبت کاری بسیار تراشید و برش داده می‌شوند و به همین منظور احتمال شکسته شدن و آسیب دیدگی آن‌ها بسیار زیاد است؛ به همین دلیل است که چوب انتخابی برای مبلمان کلاسیک، علاوه بر مرغوب بودن بسیار منعطف نیز می‌باشد.

دکوراسیون مبل کلاسیک

به افرادی که به زندگی شیک علاقه دارند توصیه می‌شود از مبل‌های کلاسیک بیشتر در فضای خانه خود استفاده کنند. مبلمان کلاسیک با فرش سنتی و آباژورهای قدیمی تلفیقی بی نظیر از طرح و نقش را برای شما به ارمغان می‌آورند. همچنین در خانه‌های کوچک می‌توان از این گونه مبل‌ها و البته گونه ظریف‌تر آن‌ها استفاده کرد.

ویژگی‌های مبل راحتی

در ادامه مقایسه مبل کلاسیک و مبل راحتی، به ویژگی‌های مبلمان راحتی می‌پردازیم تا اگر قصد خرید مبل راحتی داشته باشید، بتوانید با خیالی آسوده و آگاهانه خرید خود را انجام دهید.

ارتفاع طولی و عرضی مبل‌های راحتی باید به گونه‌ای باشد که در حین استفاده طولانی مدت به کمر و پای شما آسیبی وارد نکرده و راحتی محض را برای شما در حین استراحت فراهم سازد. مبل‌های راحتی باید به گونه‌ای باشند که گودی کمر را بپوشانند و ارتفاع آن از سطح زمین اندازه‌ای استاندارد و مناسب باشد که به پای شما آسیب وارد نشود. سعی شود برای مبل‌های راحتی از رویه چرم استفاده نشود. رویه‌های چرم سبب تعریق شده و برای طولانی مدت نمی‌توان از مبل راحتی بهره گرفت. مبل‌های راحتی باید راحتی استانداردی را فراهم سازند؛ نه آنقدر سفت باشد که استراحت شما را برهم زند و نه آنقدر نرم که از نشستن روی آن واهمه داشته باشید! در نهایت مبل راحتی مناسب منزل است که پارچه آن پرز پرز نشود و در گذر زمان شما را دست به جیب نکند. در مطلب مبل چرمی بهتره یا پارچه‌ای، به بررسی ویژگی‌های این دو نوع مبلمان پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این دو نوع مبلمان، این مطلب را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *